hasyuni mat isa
kekadang terfikir walaupun aku dah ada anak 3..kasih mak dan ayah masih tak berubah..
Cerita 1 : Kasihnya Ibu
.."kak..minggu ni ada kenduri akikah anak bang E boleh balik tak?..ala mak tak boleh la pasal ada sekolah"...2 minggu selepas tu.."kak..nak buat akikah anak bang madi ari Selasa ni..ala mak ari selasa keja la mak"...
Kesimpulannya: kakak tak dapat balik 2 kenduri akikah,moralnya tak dapat makan kambing...he..he..apa yg terharunya...ari raya ke-3.."kak ptg ni kambing mai,esok kita masak kambing ye..."..maka dapatla kakak yuni makan daging kambing seekor..semua tanya kat umah buat kenduri akikah lg ka?..tak la...sebenarnya mak ni nak adil semua org..plg terharu seekor kambing untuk kakak..makasih mak...persoalannnya: Bolehka kakak berkorban sebegitu untuk mak..doakanlah kakak jd anak yg soleh untuk mak..Amin..

Cerita 2 : Kasihnya Ayah..
Ayah seorang peniaga daging lembu.Lembunya dia sendiri sembelih...selalunya ari Sabtu adalah gerai daging ayah kat Titi Chai Utan Aji...Aku anak yg paling jauh duduk ngan keluarga..jadi jarang2 la dapat makan daging fresh ayah...paling terharu ayah buat luar kebiasaannya...selalunya disembelih lembu ari Sabtu,tetapi sebabkan aku nak balik Klang ari Khamis..sanggupnya sembelih lembu ari Rabu..supaya aku dapat bawa balik daging fresh kat Klang walaupun dia tahu bahawa daging kalau jual ari Rabu takkan abis punya...

Kesimpyulannya: Kekadang aku terfikir..mampuka aku berkorban sebegitu untuk ayah dan mak aku..byk pengorbanan mereka yg aku tak mampu balas..sedih terharu...
'Ya-Allah kau berikan aku kekuatan dan kemampuan untuk berbuat apa saja untuk orang tua ku...mungkin aku tak mampu sehebat sahabat Rasullah yg mana mampu mengalas ibunya untuk menuaikan haji...aku betul-betul memohon agar aku menjadi anak yg soleh..Amin...

Kasihnya anak>>>> adakah aku mempunyai cerita untuk dikongsi..he..he
Labels: | edit post
0 Responses

Post a Comment