hasyuni mat isa
Salam...
Selamat bercuti sekolah yang panjang untuk semua cikgu2 terutama member-memberku di SMK Sri Istana....wa..wa...bestnya hampa buat potluck kat sekolah ye..
Hu..hu..hu..kami ni la yg kena jaga exam SPM...wa..wa..nasib baik ketua pengawas bagus..kalau tak teruk juga cuti ni..cuti macam tak cuti..kesian
Sapa cakap cikgu cuti byk...tetapi org tak fikir kami ni berkorban byk terutama masa, tenaga dan wang ringgit..tak yah cakap la..terbaca dlm satu blog cikgu2 kat Malaysia tak pandai hargai pelajar..tapi kami ada yg hargai tak?..
Fikir-fikirkan..kami sebagai cikgu-cikgu ni byk terpaksa buat...org luar tak tau kami ni juga la kerani kewangan, kami juga la kerani yang taip surat, kami juga la tukang cat, kami juga la tukang hias kelas dsbgnya..
Tapi yg penting kami nak membina manusia supaya menjadi betul-betul manusia..byk cabarannya..kami cikgu-cikgu telah berusaha bersungguh untuk membentuk anak-anak didik kami supaya menjadi manusia, doktor, jurutera, pilot dan sebagainya..
pentingkan kami...
Aku terus berdoa agar khidmatku ini berguna untuk mendidik anak-anak didikku menjadi bunga-bunga agama..yang penting agar mereka menjadi penyambung untuk mendaulat Islam dimuka bumi ini...
SELAMAT BERCUTI..TENANG-TENANGKAN FIKIRAN AGAR MENDAPAT MOTIVASI UNTUK TERUSKAN PERJUANGAN TAHUN DEPAN...
0 Responses

Post a Comment