hasyuni mat isa




Salam....
Kekadang hasil yg kita tak jangka akhirnya milik kita...betul la Kata Allah rezeki ada dalam tangan Nya....kita sebagai manusia berusaha, berusaha yang terbaik dan akhirnya tawakal-berdoa....Allah nak bagi sama ada sekarang atau kemudiannya...kalau belum lg Dia bagi maksudnya dia nak kita terus berdoa kepadanya...Hikmahnya agar kita tak lupa denganNya..dan Dia juga mahu terus mendengar kita meminta kepadaNya...
Berbalik pada tajuk asal Taman Negeri Selangor...
Cerita 1 : Aku run projek Taman Negeri Selangor hampir 4 bulan...Macam-macam ada ..maksudnya macam-macam kami buat...macam bebudak sekolah lain kami buat sepanduk, lukisan mural. kolam, bumi hijau dan yg best sekali ialah kami kutip sampah..4R..he..he..mesti fikir cikgu yuni ni tak da keja lainka..tapi bagi aku ni cara aku nak lepaskan gian aku...aku buat run satu projek untuk meluahkan rasa aku...bersama anak-anak murid ku yg sabar menghadapi segala mehnah dan tribusi..bukan calang-calang orang boleh bersabar...tq juga buat suami tersayang bukan apa konsep kami berdua jika mama sibuk ayah jaga anak...siap sibuk sekali untuk bagi support pada mama...tq...
Akhirnya semalam usaha mama, ayah dan anak-anak murid mama berbaloi..Alhamdulillah...kami Team HELP TNS dari Klang berjaya mendapat special merit dan hadiah bernilai rm300...he..he..sapa nak bagi kami free rm300 andaikata anda mencebik ala rm300 je dah hebok...Tapi yg penting usaha ni adalah hasil titik peluh tanpa membodek org lain..
Bagi aku...aku buat yg terbaik adalah aku punya titik peluh dan akhirnya aku tawakal..aku dah serik ngan sepak terajang dunia keja..kalau tak fikir keikhlasan kekdg apa yg kita buat tak dihargai langsung...kekadang nilaian mata manusia tak nampak yg sepatutnya nampak kerana ada juga manusia yang pandai membodek di depan ketua...
Cerita 2 : Dah tertulis bab-bab keja ni...nak meluahkan juga rasa hatinya...kita sebagai manusia semasa bekerja mesti ada tolenrasi sesama rakan sekerja...anehkan sesama keja tu org tak buat dia je yg buat bising satu tempat,kecoh..tapi sekiranya keja tu orang yg buat tapi sepatutnya dia buat tak la pula bising cakap namanya tak da dalam keja tu...pelik...pelik..macam-macam manusia ni..he..he..banyak perangainya..bagi aku yg penting aku buat kerja aku dan tak kacau orang, bukan jenis aku nak bodek org dan nak baik-baik dengan org kerana kepentingan diri...bagi aku dan suami ALLAH ADALAH SEBAIK-BAIK TEMPAT KITA MINTAK TLG DAN MENGADU...
Kekadang aku benci melihat senario bodek-membodek ni...emosi la pula bercakap tentang hal ni..he..he..mintak maaf la teremosi sikit..bukan apa senorio bodek-membodek ni tak sihat dan tak bagus untuk qualiti diri kita sendiri..biar kejayaan yg kita kecapi ni bg org lain tak seberapa tapi bagi kita inilah kejayaan kita dengan kudrat kita...tak da org lain boleh pertikai apa yg kita buat sebab apa depa tak tolong apa-apa pun kita malah depa lagi gembira mengagalkan usaha kita...tak da org free bagi duit pada kita walaupun sekupang...kita mesti USAHA tapi Allah yg bagi kepada kita segala-galanya tanpa memintak balasan..tapi kita masih jauh denganNya...
Macam PTK..mesti org mencebik kenapalah dapat 4,4 nak tulis juga...aku faham..tapi inilah usaha aku bersama keluarga ku terutama suamiku yg banyak bagi support dan mencabar aku supaya aku berjaya...dan yg jaga permata hati kami semasa aku baca buku...bukan senang tu...
KESIMPULANNYA:Biarlah kejayaan kita tu org tak pandang tapi percayalah usaha yg keras membuahkan kejayaan dan kita meerasa nikmatnya...
Walau mcmana pun aku ucapkan makasih pada kekawan aku kat smk sri istana yg mana menyokong dan membenarkan anak2 murid aku bergerak..makasih
p/s: Macam-macam ...
Labels: | edit post
0 Responses

Post a Comment