hasyuni mat isa
Salam..dah lama pondok fatamorgana tak mengeluarkan bayang-bayangnya...

Cerita 1 : Pagi ni aku terima 2 sms berturut-turut iaitu dari sahabatku x-smkaa dulu..persahabatan yg terjalin lebih dr 10 tahun mengeratkan kami..sms pertama : Salam Al-Fatihah buat mak sahabat kita Anis kerana telah Rahmatullah pada pagi ini..kemudian sms yg ke-2: Takziah buat Anis sekeluarga atas kematian ibu nya pada pagi ini..Al-Fatihah...semasa menerima sms ini terkedu dan terfikir..macamana agaknya aku nak terima keadaan ini, sekiranya kematian berlaku terutama mak dan ayah aku...terfikir secara kebetulan pagi ni aku baru hantar mak aku balik ke kg...adakah hati aku dah bersedia menerima segala kemungkinan ini...risau aku...
Buat sahabatku Anis : Takziah buat hang...aku doakan hang bersabar..mudhan kita tergolong anak yg solehah sentiasa berdoa untuk mak dan ayah..teringat masa belajaq dulu..ustazah sentiasa ingatkan matinya anak adam tinggal 3 perkara iaitu ilmu yg dimanfaatkan, sedekah jariah dan doa dr anak soleh...amin...

Liku-liku hidup ini berbeza, jalannya pun berbeza..bab kata seorg ustaz dalam kuliahnya: Kita dari segi ilmu kita kena tgk org atas dr kita maksudnya org yg lebih alim dr kita, tapi dari segi harta benda kita kena tgk org yg bawah kita, iaitu org miskin dr kita br kita insaf...
Sahabatku ...ini dugaan untuk hang..semoga tabah..
Walaupun liku2 hidup berbeza tapi matlamat kita dan arah tujuan kita masih sama iaitu alam yg hakiki..alam akhirat..
Entahla..terasa makin tua makin byk dosa terkumpul...
Dedekasi buat sahabatku : Walaupun aku jauh..tapi kami warga intel-97 akan bersama-sama hang..
Labels: | edit post
0 Responses

Post a Comment